Draadjes eruit mag ik weer douchen ?

Gisteren ( maandag ) zijn mijn draadjes uit gehaald door een dokter ik was gehecht aan mijn voet, mag ik na 10 dagen terug douchen met zeep en water of moet ik nog wachten ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.5K

Het beste antwoord

Wanneer de wond helemaal dicht is, dan is dit geen enkel probleem. Wanneer je nog wat kleinere wonden hebt (van de hechtingen), dan is het juist verstandig die wonden goed schoon te houden. Gebruik dan wel milde zeep, en was dit voorzichtig. Ook is het dan belangrijk dat je niet zo lang onder de douche staat dat het week wordt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Geen probleem, even na de tijd goed droogdeppen. En niet te lang
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Haal even sebamet dit is een zachte zeep die mijn moeder vroeger altijd bij mijn broer gebruikte omdat hij allergisch was voor zeep. In deze zeep zitten natuurproducten. Hierdoor prikt het niet en kan de wond niet echt gaan irriteren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is niet aan de orde als je niet allergisch bent.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee maar je kan wel gewoon een wondje er mee wassen. Zonder dat het helse pijn veroorzaakt.
ik ben pas geopereerd,en douchen mocht gewoon ook met de hechtingen,alleen niet in bad zitten dan word de wond te week.
dus je kunt gerust lekker douchen.goed droogdeppen erna krijg je betere genezing van litteken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
helaas kan ik nog niet stemmen .... +1 ;) (als ik zou mogen stemmen)